Szeretnél csapatot építeni, de félsz, hogy rosszul sül el vagy kidobsz az ablakon egy csomó pénzt és nem lesz semmi eredménye? Már te is unod a saját ilyen jellegű eseményeidet? A 20. disznóvágást vagy a 10. szalonnasütést? Csapatot építeni és rendezvényt szervezni mindenki tud, vagy mégsem? Ahhoz, hogy egy csapatépítőnek eredménye is legyen, nem árt, ha figyelembe veszel egy -két dolgot, mielőtt belevágsz a szervezésébe. Összegyűjtöttem neked 7 kérdést, amit ha felteszel magadnak, mielőtt elkezded szervezni az összejövetelt, sokkal eredményesebbet és maradandóbbat tudsz alkotni, egy olyan eseményt, amiről még hosszú hetek múlva is szívesen beszélnek a kollégák.
1. Mi a célja a csapatépítőnek?
Cél nélkül nem tudod vezetni a cégedet, cél nélkül nem tudnak dolgozni a kollégáid sem. Egy ilyen eseménynek is lehet és kell is, hogy legyen célja, azon kívül, hogy összeültök és esztek, isztok, mulattok.
Mi lehet a cél? Lehet az új kollégák cégbe integrálása. A jobb kommunikáció megalapozása. Egymás jobb megismerése. A bizalom kiépítése egymás között.
Ha már összejött a csapat, használd ki, hogy nem munkahelyi környezetben vannak!
2. Én is szeretnék velük épülni vagy kimaradok belőle?
Vezetőként lehetsz ugyanúgy része az eseményeknek, mint a kollégáid vagy lehetsz te az, aki szervezi. Mindkét verziónak megvan az előnye és a hátránya is. Ha része vagy az eseménynek, akkor meg kell bíznod egy külsőst, aki levezényli az eseményt. Ha kis költségvetéssel dolgozol, akkor ez hátrányt jelent, viszont hatalmas előnyre tehetsz szert. Főnökként “elvegyülni” a kollégáid között, része lenni a programnak, ugyanazt tenni, mint mindenki más, emberivé tesz. Közelebb kerülhetsz a csapatodhoz, megláthatsz olyan szituációkat, ami segíthet megérteni egyes működéseket. A csapatépítés az egyik legjobb lehetőség arra, hogy a vegytiszta munkahelyi környezetből kiszabadulva meglásd és megtapasztald milyen emberek a kollégáid!
3. Milyen időtartamú legyen?
Néhány óra? Fél nap? Egy nap? Két nap? Mi a sok, mi az elég? Itt visszautalnék az első kérdésre. Mi a cél? Ha a kommunikációt szeretnéd beindítani, lehet, hogy elég egy néhány órás csapatépítés. Ha most indul a céged vagy sok új kolléga csatlakozott az elmúlt időszakban, akkor érdemes egy hosszabb lélegzetvételűt tartani, ami mondjuk két napos. Így lehetőségük van igazán jól megismerni egymást.
4. Kik vegyenek részt rajta?
Ha kisebb létszámú céged van, és mindenki hasonló szinten van, akkor érdemes mindenkit elhívnod, hiszen ha nem teszed, akkor sértődés, hosszú távon rossz hangulat, feszültség alakulhat ki a munkavállalók között. Ha már nagyobb a cég, akkor érdemes mondjuk csak a középvezetőket elhívni. Vagy csak a felsővezetőket. De lehet ez egy jutalom is a legjobban teljesítő kollégáknak. Minden azon múlik, mi a célod!
5. Hány nappal előtte kezdjem el szervezni?
Mérlegelned kell most is. Hány naposat szeretnél? Hétköznap vagy hétvégén? Ha hétvégén, akkor érdemes 2-3 hónappal előbb elkezdeni a szervezést, hiszen a munkavállalónak azon a hétvégén szabaddá kell tennie magát.
Fontos az is, hogy hova szeretnétek menni és hogy milyen időszakban. Nyáron a Balaton parton, vagy hosszú hétvégéken általában minden szállás foglalt és mivel kiemelt időszak, általában drágábbak is. Ha nem ezen időszakokat választod, akkor elég lehet 1-1,5 hónap is.
Ha ezeket a kérdéseket felteszed magadnak már 5 lépéssel közelebb kerültél egy sikeres és eredményes rendezvényhez, aminek akár hosszabb távon is érezhető lesz a hatása. Kidobott pénz? Dehogy is! Befektetés! Befektetés a jövőtökbe.
Ha eddig tartottál a csapatépítéstől, remélem, hogy ezzel az írásommal felbátorítottalak arra, hogy tedd meg, vagy pozícionáld újra a fejedben! Legalább évente egy-két alkalommal. Hiszen a közösen szerzett élményeket semmi mással nem lehet pótolni.
Ha pedig szerveznél egy ilyen eseményt, de úgy, hogy közben te is aktív részese lennél és átadnád a szervezéssel járó feladatokat, keress bizalommal! Ha megvan a miért, a hogyant már nyugodtan rám bízhatod! Írj e-mail-t a kralcoaching@gmail.com e-mail címre!