Várandós kismamák nagy sportágválasztója

Kedves SportosMami!  

 

Elérkezett a te időd! Gratulálok a várandósságodhoz! Ez életed egyik legcsodálatosabb időszaka! Használd ki, éld át minden egyes percét, mert hidd el nekem, olyan gyorsan elmegy, és mire feleszmélsz, már egy 10 hónapos kis akarnok felfedező csüng a karodon, vagy néha már lök el. 

 

Mi az, amit ilyenkor mozoghatsz? Hogyan mozoghatsz? Szabad-e egyáltalán? Akarod-e egyáltalán? Ha kíváncsi vagy, akkor olvasd tovább, mert ez a cikk neked szól! 

 

 

Emlékszem, amikor halványan ugyan, de megjelent az a bizonyos második csík is a teszten. Valószínű, hogy ezt az érzést sem fogom elfelejteni, mint olyan sok minden mást a várandósságommal kapcsolatban. 

Akkor még nem is sejtettem, hogy milyen lesz ez az időszak, vagy az élet egy pici babával. Új terep volt ez számomra, mit kell csinálom, hogyan, folytathatom, abba kell hagynom az edzősködést? Bújtam a különböző weboldalakat, olvastam könyveket, de a rengeteg, és sokszor ellentmondásos, infótól megcsömörlöttem és úgy döntöttem, hogy ösztönlény leszek. 

A női test arra lett teremtve, hogy kisbabát hordjon ki, azaz tudja, hogy mire van szüksége, és nekem csak annyi a dolgom, hogy hallgassak rá. Figyeljek oda, és értesem meg a jelzéseket. 

 

A legtöbb írás még mindig arról szól, hogy a várandósság alatt ne mozgjunk, óvjuk magunkat  külső behatásoktól, stb...

De szerencsére vannak haladóbb nézetet valló oldalak, szakértők is, akik azt vallják, hogy amíg a mamának jól esik a mozgás, addig a babának is. 

Íme néhány tipp, hogyan maradj fitt, sportos a várandósság alatt IS, trimeszterekre lebontva! 

FIGYELEM!!!! Ha a várandósság előtt nem sportoltál rendszeresen, akkor ne a várandósság alatt kezd el. Minden esetben kérd ki szülészorvosod véleményét is, még problémamentes várandósság esetén is! Ezért is írtam az előző bejegyzésemet, hogy fel tudj készülni rá a várandósságra, és tudd folytatni a sportot.

 

Miért jó, ha mozogsz? 

Először is, megemelkedik a pulzusod, szó szerint felpezsdül  véred, a tüdő is jobban dolgozik, több oxigén jut neked és  babának is! Tiszta haszon! :-)

Egyetlen alapszabály van a várandósság alatti mozgással kapcsolatban! Mindig csak annyit, csak úgy és csak olyan erőbedobással tegyél, ami jól esik. Bármi, ami nem esik jól, kellemetlen, vagy fájdalmat okoz, legyen az bármilyen pici is, azonnal hagyd abba. 

Higgy nekem, én is belefutottam az első trimeszterben, picit sok volt a terhelés, éreztem is, hogy nem esik jól, de csináltam, meg is lett az eredménye. Elkezdett görcsölni a hasam. A doki 2 hét ágynyugalmat rendelt el. Jól meg is ijedtem, jó tanulópénz volt! 

1) Az első trimeszterben kerüld az ugrálással és hasizom erősítéssel járó mozgásformákat. Sétálj nagyokat a szabadban, menj el a kedvenc táncos órádra, de mond el az edzőnek, hogy várandós vagy, és hogy mondjon alternatívát, ha épp ugrálós koreográfia van. Kiváló kardió mozgás az edzőtermi kardiógépeken való edzés is. Sífutógép, lépcsőgép vagy a kranking azaz a felsőtest spinning.

Az első trimeszterben azért is ajánlatos mozogni, mert a mozgás energiát szabadít fel, ami nagyon jót tesz a hormonok tépázta testednek. 

 

 

2) A második trimeszterben már lehetsz kicsit bátrabb. Már kezd látszódni, hogy lenyeltél egy meggymagot, de a pocid még nem akkora, hogy zavarjon a mozgásban. Nagyon tudom ajánlani a kismama jógát, edzettke vagyok, de vannak olyan gyakorlatok, amik igazán próbára tettek engem is. De remelkül felkészít a szülésre. Én jógára a harmadik trimeszterben kezdtem járni, de csak azért, mert előtte még tartottam órákat. Amúgy a második trimesztertől vagy akár a várandósság kezdetétől lehet járni, gyakorlatilag a szülésig. Szuper! 

3) A harmadik trimeszterben már egészen nagy a pocak, sokszor aludni sem találod meg a megfelelő pozíciót. A baba hol a tüdődet nyomja szét, hol a veséden jár kállai kettőst, szóval így már nem is olyan nagyon könnyű mozogni. De én még mindig nagyon ajánlom a sétát, tudod, felpörgeti a szívedet, a tüdődet és baba is több oxigénhez jut. :-) Ne hagyd abba a kismama jógát sem.

Amit ilyenkor kerülj, az a guggolás, squat, ahogy az aerobik edző mondja. Ilyenkor gyakorlatilag össze és lefele préseled  babát, és kinyílhat a méhszáj.

 

 

 

Mit nyersz azzal, hogy a várandósság előtt és alatt is karban tartod a tested és az izmaid?

 

 Én szentül meg vagyok győzödve arról, hogy azért született meg a Manó 2 és fél óra alatt, mert:

1) van testtudatom, tudom, hogy mely izmaimat hogyan tudom megfeszíteni, vagy épp elernyeszteni

2) egy karbantartott izom sokkal rugalmasabb

3) a test hozzá van szokva a folytonos terheléshez, azaz kevéssé fárad el, többet bír

 

 Ha te is rendszeresen edzel, neked is menni fog!

 

Ha esetleg szeretnél otthon mozgni, a Youtube csatornámon találsz jónéhány táncos, és erősítő videót is, abból az időből, amikor én voltam várandós. 

https://www.youtube.com/channel/UCJOIsKYd0LgdJzls_3dvqow

 

Kívánom, hogy boldog, problémamentes és csodálatos legyen a várandósságod és könnyű a szülésed! 

Végzettségeim:
KJF Idegenforgalom és szálloda szak
Fitness Company: aerobik sportedző
végzettséget igazoló dokumentumok
Rendelkezem:
OKJ-s vizsgával (aerobik sportedző)
Szakmai felelősségbiztosítással
Pilates oktatói végzettséggel