Tippek, trükkök - Hogyan étkezz egészségesen Anyaként

Kedves Sportosmami!

 

Anyaként hajlamosak vagyunk háttérbe szorítani magunkat, előtérbe tolva a Babát! " A baba egyen minden nap friss, bio, egészséges ételeket, mert attól nő szép nagyra" pepecselsz a kajájával, gondosan összeválogatva, hogy azért változatos is legyen, ami persze sok idődet veszi el. Te pedig bekapod az épp' a kezed ügyébe eső, kiflicsücsköt, kekszet, vagy bármit, csak ne legyél éhes. Ismerős?

Persze, hogy az. Mert mindent megteszel érte és magadra sokszor nemhogy idő, de energia sem marad. 

Pedig egy idilli világban mindenre van idő, mindig mosolyog a gyerek és mi is fittek és tettrekészek vagyunk. 

Akkor most vegyük ki a kezünket a biliből és térjünk vissza a valóságba. :)

Ha nem is mindig tudunk magunkra odafigyelni, azért van pár trükk, amivel te is visszacsempészheted a mindennapjaidba a zöldségeket, gyümölcsöket, egészségesebb ételeket.

1) Főzz többet

Nem kerül plusz energiába kettővel több alma megpucolása, vagy 5-6 levéllel több spenót megfőzése.  Így jut neked is. Ha együtt, ugyanazt eszitek, a Baba is jobb kedvvel fog enni

2) Vegyél több alapanyagot

Így rá vagy "kényszerítve", hogy megfőzd, különben tönkremegy. 

Mondjuk már én is jártam úgy, hogy ki kellett dobni az alapanyagot, mert nem volt kedvem megfőzni, de többször fordult elő az, hogy megkívántam főzés közben a gyerek ételét! Nemrégen például nem kívántam a húst, de volt még brokkoli és cukkini a hűtőben, de épp az előző napon evett belőle, és a brokkoli igen hamar veszít szép, haragoszöld színéből, ezért úgy döntöttem, hogy megpárolom magamnak, szórók rá sajtot és kész is volt a finom ebéd. :-)

3) Étkezésekkor csinálj kedvet egy-egy zöldség bevezetésére. Edd előtte a paprikát például, és figyeld meg, ő is kérni fog belőle.

A gyerekek utánozva tanulnak. A legapróbb részletekig megfigyelnek, utána pedig a magukévá teszik a szokásokat. 

Ha látja, utánad csinálja. Ő is szeretni fogja a gyümölcsöket, zöldségeket, ha látja, hogy te is mindig eszel a szendvics, az ebéd vagy épp a reggeli mellé! Ha másért nem is, érte, érdemes megváltoztatni a szokásokat és belecsempészni a mindennapokba a friss zöldségek és gyümölcsök fogyasztását.

 

Végzettségeim:
KJF Idegenforgalom és szálloda szak
Fitness Company: aerobik sportedző
végzettséget igazoló dokumentumok
Rendelkezem:
OKJ-s vizsgával (aerobik sportedző)
Szakmai felelősségbiztosítással
Pilates oktatói végzettséggel