Tippek, trükkök- Iszom, tehát vagyok

Kedves SportosMami!

 

Tudtad?

  •   testünk 60%-a víz?
  • A nem megfelelő mennyiségű folyadék hosszú távon betegségek okozója is lehet?

 

 

A víz fontos szerepet játszik szervezetünk működésében, többek között biztosítja a vérkeringést, befolyásolja a vér megfelelő összetételét; szabályozza a vérnyomást; lehetővé teszi a tápanyagok, a salakanyagok és a gázok oldását, szállítását; biztosítja a szervezet állandó, belső hőmérsékletét; elősegíti az ízület megfelelő működését (ízületi folyadék).

Mi legyen a folyadék, amit nap, mint nap folyasztasz? Egyértelműen víz. De ne ízesített vizet, mert az cukros, és üres kalóriát viszel a szervezetedbe. Ne is szénsavasat, mert az ingerli a gyomornyálkahártyát. Ne is koffeines italokat, mert a koffein vízhajtó hatású, így még rosszabb lesz a helyzet.

Tisztított csapvíz, ásványvíz, bármelyik jó. Ha nagyon unod, ízesítsd idénygyümölcsökkel. Most pèldául kiwi-vel, almával vagy körtével. 

Tölts tele egy 1,5 literes flakont, és igyál folyamatosan. A legoptimálisabb az lenne, ha óránként innál belőle pár decit, így biztosítva a folyamatos folyadékszükségletet, de magamból kiindulva ez nem mindig kivitelezhető.

Egynap 1,5-2 liter víz fogyasztása ajánlott. 

Vannak nagyon jó kis telefonos app-ok, amik jeleznek, hogy mostmár innod kellene, így nem felejted el. :) 

Mik a dehidratáltság tünetei:

  • fejfájás
  • száraz bőr, ajak
  • fáradékonyság
  • dekoncentráltság

Legyél tudatos ebben is! A babádat is arra tanítsd, hogy ha szomjas, vizet igyon. De persze téged fog utánozni, így mutass neki jó példát! 

 

Erre igyunk! ;)

 

 

Végzettségeim:
KJF Idegenforgalom és szálloda szak
Fitness Company: aerobik sportedző
végzettséget igazoló dokumentumok
Rendelkezem:
OKJ-s vizsgával (aerobik sportedző)
Szakmai felelősségbiztosítással
Pilates oktatói végzettséggel