Tedd és ne tedd sorozat 1. rész - Várandósság

Kedves SportosMami! 

 

 

A várandósság életed egyik nagy kalandja. Akinek az első, még nem tudja mi vár rá, akinek már a második vagy, harmadik, az pedig már tudja, hogy mi vár rá. De biztos? Létezik két ugyanolyn terhesség? A könyvek szerint nem. Lehet, hogy az elsővel végig hánytad az első 12 hetet, a másodiknál meg se kottyant az első 12 hét. 

 

Általánosságban összeszedtem olyan tényeket, amelyekre jó ha figyelsz ha várandós vagy. Indul a "Tedd- Ne tedd rovat" :-)

Ha várandós az ember lánya, folyton kapja a kéretlen tanácsokat. Szomszédtól, idegenektől, bárkitől, aki észreveszi, hogy más állapotban van. 

A teljesség igénye nélkül összeszedtem neked néhány hasznos tudnivalót, ha úgy tetszik, összeállítottam egy kis útmutatót ahhoz, mit tegyél, illetve ne tegyél, ha várandós vagy:

 

Kezdjük a könnyebbel: 

Tedd:

1) Igyál sok folyadékot

 A megfelelő mennyiségű folyadék (2 lliter minimum és ha lehet, akkor víz legyen) hatására felhigul a véred, elkerülhető a fáradság, megelőzhető a fejfájás, és ne feledkezzünk meg a magzatvízről sem, merthogy már nem csak magad miatt iszol olyan sokat. Ha nem vagy jó ivó, tölts le mobil aplikációt, ami kis jelzéssel figyelmeztet,arra, hogy itt az idő inni! Nagyon hasznos kis program! 

2) Legyél sokat a szabad levegő

A friss levegő nagyon jó hatással van rád, pláne ha süt a nap. Kikapcsolódás, egy kis séta, majd ismét visszaülhetsz dolgozni, vagy végezheted a napi teendőidet.

3) Mozogj

Ha a várandósság előtt nem mozogtál rendszeresen, akkor az effektív edzéseket ne most kezd el, de egy tempós vagy intervall (lassabb és gyorsabb, intenzív, kevéssé intenzív szakaszok váltakozása) séta jó hatással lesz a keringésedre, oxigénnel telítődik a szervezeted, ami a babára is jó hatással van. Minden esetben kövesd az orvosod utasításait. 

4) Vezess naplót, írj blogot

Én nagyon szeretem most visszaolvasni azokat a bejegyzéseimet, amiket akkor írtam, amikor Petrát a szívem alatt hordtam. Mikor mozdult meg először, melyek azok az ételek, amiket nagyon kívánsz. Mit éreztél, amikor megláttad a két csíkot. Olyan kedves dolog, és majd ha már nagyobb lesz, ő is el tudja olvasni,

5) Edd azt, ami jól esik

Hiszem és vallom, hogy egy várandós nő teste tudja, mire van szüksége. Nem véletlenül vagyunk kívánósak. Persze mindent csak mértékkel. Ha csokit kívánsz, egyél csokit, de ne két táblával! Ha minőségi, változatos ételeket eszel, sok zöldséggel és gyümölccsel, akkor nem leszel annyira kívánós sem! De a kalóriaszámlálgatástól csak stresszes leszel, ha megvonsz ételeket magadtól, azt a babától is megvonod. Mindennek a kulcsa a mérték. 

Ne tedd:

 

 1) Kettő helyett eszel

Nem kettő helyett eszel, hanem KETTŐTÖKÉRT!!!!!! Mint ahogy írtam, a mérték a légyeg! 

2) Alkohol, energia ital, dohányzás

Az energia italok felpörgetik a szervezetedet, túlpörgetik a szívedet és a magzatnak se tesz jót az alkotóeleme. Ezeket mindenképpen kerüld várandósság és szoptatás időszakában (meg azon kívül is)

A dohányzással kapcsolatban sok-sok tanulmányt olvashatsz az interneten. Hagyd el azt a káros szenvedélyed is. 

3) Gyorskaják

Ezek az ételek tele vannak tartósítószerrel, adalékanyagokkal, izfokozókkal, mindamellett nem sok tápértékük van, így jó messzire kerüld el őket. 

4) Intenzív mozgás

Ha a várandósság előtt még sosem mozogtál NE akkor kezd el. Ha mindenképpen úgy érzed, hogy mozogni szeretnél a séta a legtöbb, amit ajánlani tudok. 

Ha már előtte is mozogtál és a szülészed is rábólintott a folytatásra, akkor hajrá. Ódákat tudok zengeni a várandósság alatti mozgásról. Én nagyon szerettem. De ne feledd. Csakk annyit és azt, ami jól esik és mondd el az edződnek, hogy kisbabát hordasz a szíved alatt!

5)  Ne olvass rossz híreket. 

Pláne ne kisbabákról szólóakat. Ilyenkor sokkal érzelemesebbek vagyunk, és sokkal sebezhetőbbek lelkileg.  A felesleges aggódás, a stressz, a negatív érelmek mind-mind hatványozottan hatnank ránk ilyenkor. Ha meg tudod oldani, kerüld a tv-t, a negatív hírcsatornákat! 

Légy pozitív! 

Nagyon boldog babavárást kívánok! 

Ha tetszett a bejegyzés, kérlek, hogy oszd meg más kismamatársaddal is! 

 

Szép napot! 

 

Éva

Végzettségeim:
KJF Idegenforgalom és szálloda szak
Fitness Company: aerobik sportedző
végzettséget igazoló dokumentumok
Rendelkezem:
OKJ-s vizsgával (aerobik sportedző)
Szakmai felelősségbiztosítással
Pilates oktatói végzettséggel