Pihenni tudni kell

Kedves SportosMami! 

 

 

Amióta beindult a blogom csak arról beszéltem, hogy milyen fontos a mozgás. Mozogni kell, mert egészséges, mert jót tesz a testnek a léleknek és a szellemnek. De ma arról beszélek, hogy ezt sem szabad túlzásba vinni. Pihenni tudni kell! 

Az izmok, mint amúgy minden más is a testünkben, akkor tud megfelelően fejlődni, ha megfelelő arányban dolgoztatod és pihenteted. 

A fogalom, túledzettség, talán ismerős lehet azok számára, akik akik minden nap edzenek. Ez a kiégés sportos megfogalmazása. 

De mit is jelent pontosan? 

A túledzettség akkor jön létre, ha átléped a terhelhetőséged határát. Ez mindenkinél más és más. Honnan tudod, hogy túledzett vagy? 

  • fáradékony, ingerült, kedvetlen vagy
  • semmihez sincs kedved
  • alvászavarral küzdesz
  • étvágytalan vagy
  • sápadt vagy
  • fénytelenek a szemeid

Ha felismered ezeket a tüneteket, érdemes pihenned. Miért? Mert ha tovább folytatod komoly következményei is lehetnek, például lesérülsz. Az izmok túldolgoztatás ugyanis megnöveli a sérülésveszélyt.

Azzal tehát semennyire sem vagy előrébb, hogy minden nap széthajtod magad. 

Találd meg az egészséges egyensúlyt. Ez a kulcsa mindennek az életben. Az egészséges egyensúly.

Továbbá elkerülheted a kiégést, hogyha többféle sportot űzöl, mert minden mozgásforma más-más izmokat mozgat meg.

Tervszerűen iktass be minden héten legalább 2 pihenő napot, amikor tudatosan nem sportolsz. Mert ettől fogsz fejlődni!

 

Jó pihenést! :-)

 

 Éva

 

Végzettségeim:
KJF Idegenforgalom és szálloda szak
Fitness Company: aerobik sportedző
végzettséget igazoló dokumentumok
Rendelkezem:
OKJ-s vizsgával (aerobik sportedző)
Szakmai felelősségbiztosítással
Pilates oktatói végzettséggel