Mozgás szülés után -avagy Kisgyerekesek nagy sportágválasztója

Kedves SportosMami!

 

Megszületett a kis csoda, amit 9 hónapig dédelgettél, nevelgettél a szíved alatt. Most pedig már a kezedben is tarthatod, megölelgetheted, megpuszilhatod. 

Semmihez nem fogható ez az érzés, tudom jól. Egyszerre örülsz, sírsz, félsz, és öntudatlan vagy. Legalábbis én jó néhány hétig úgy éreztem, hogy csak álmodom!

Nem véletlenül találták ki a 6 hetes gyermekágyas időszakot. Szokjátok egymást a babával, regenerálodik a tested. Te is megtalálod újra magad. 

Testmozgás szempontjából is ez a vízválasztó. 

De mielőtt elkezdesz mozogni, minden esetben kérd ki orvosod véleményét. 

Itt is a fokozatosság elvét kövesd!!! Az izületeid a terhesség alatt termelt hormonok miatt még mindig lazábbak, így nagyobb a sérülésveszély is, mint normál esetben. 

Azaz először a babával kezdj el sétálni. Mindkettőtöknek jót fog tenni a friss levegő, végre te se a négy falat fogod bàmulni. Nekem ezek a séták voltak a napom fénypontjai. 

Ha már elég erősnek érzed magad és a doki is rámondta az áment, akkor irány-horány csoportos óràkat keresni. 

Szülés után jön csak a "mozgás" java. Azaz az egyre jobban gyarapodó babuc cipelése. Ehhez azonban meg kell erősíteni a hát és hasizmokat! Mert cipelni, mindig kell az imádott "Büdöskölköt".

Ehhez az egyik legjobb mozgásforma a Pilates és a jóga. Már vannak olyan csoportos órák is, ahova a babádat is viheted, így nem kell azon agyalnod, hova teszed őt addig, amíg te tornázol. 

 

 

 

Ha hordozod a babát, akkor a hordozós táncos órákat neked találták ki. Táncolhatsz, tornázhatsz vele jobbnàl jobb zenékre, míg ő testközelben van. 

Fontos persze, mint eddig mindig, hogy neked jól essen a mozgás, mert akkor a baba is jól fogja magát érezni!

A mozgás és a csoportba járás kiszakít kicsit az otthoni légkörből, elterelődik a figyelmed a kakis pelushegyekről, meg tudjátok beszèlni a kérdéseket, problémákat a csoporttársakkal. Nem fogod annyira egyedül érezni magad! A mozgás segít átlendülni a depressziósabb, egyhangúbb időszakon!

Én is az én pilateses csapatomnak nagyon sokat köszönhetek!!!! 

Szeretnék eloszlatni néhány tévhitet!

1) A mozgástól elapadhat a tej

Ez nem igaz. Sőt! Ha mozogsz, elmúlhat a görcsösséged, feloldódsz, pszichésen helyrebillenhetsz, ami a tejtermelésre kifejezetten jó hatással van. Viszont még mindig kerülnöd kell a hason fekvős gyakorlatokat, mert ilyenkor megnyomódhat a duzzadt mell és az fájdalmas tud lenni. 

2) Az izomláztól megváltozik a tej íze, amit a baba nem szeret és leválasztja magát

Ez részben igaz! Minimálisan megváltozik. De ettől nem fogja magát leválasztani a baba

 

 Gondolj bele, ha már pici korától kezdve viszed magaddal mozogni, akkor a mozgás az Ő élete része is lesz, így kezébe adhatsz egy olyan valutát, ami felbecsülhetetlen értékű. Átadod neki a mozgás szeretetét és ezáltal rengeteg betegségtől óvod meg őt! Megalapozod vele az egész életét! Mert Ő a te példádat fogja követni.

 

Szóval, csapd a hónod alá a gyerkőcöt, és nézz szét, hol, milyen babás csoportos órák vannak és csatlakozz! Mert mozogni jó, babával élmény!!! <3

 

 

Végzettségeim:
KJF Idegenforgalom és szálloda szak
Fitness Company: aerobik sportedző
végzettséget igazoló dokumentumok
Rendelkezem:
OKJ-s vizsgával (aerobik sportedző)
Szakmai felelősségbiztosítással
Pilates oktatói végzettséggel