Mozgás 15+ kg túlsúllyal - hogyan kezd el

Kedves ( leendő) SportosMami és Papi! :)

 

A várandósság után súlyfelesleg maradt rajtad? Az évek során felszaladtak a kilók? Szeretnél mégis tenni valamit, életmódot váltani, sportosabb életet élni? 

 

Nagyon jó helyen jársz. Hangsúlyozom! Sosem késő!!!!!!! Bármikor, bármilyen kiinduló pontról, bárhány évesen el lehet kezdeni. Egy dolog kell hozzá, a kitartásod! 

Elindulni mindig a legnehezebb. Ha nem ég a körmünkre a dolog, hajlamosak vagyunk legyinteni, hogy "Á, majd ha kisüt a nap, majd ha nem lesz ilyen meleg, majd ha nem lesz ilyen hideg, majd ha a gyerek....." és még sorolhatnám napestig azokat a kifogásokat, amiket fel tudunk hozni, ha épp' nem érezzük kellően fájónak, ha éppen még beleférünk, ha a koleszterinünk és a cukrunk még épp' határértéken van. 

De mi van akkor, ha már nem férünk bele, már fáj a térdünk, a csípőnk, a koleszterin és a cukor is határérték felett van? Jön a doki, és az orrunkra koppint. Életmódváltás kellene (hogyan kezdj az életmódváltásba? Itt elolvashatod). Sportolni és egészségesebben táplálkozni. 

Hirtelen fellángolásunkban elmegyünk futni, van egy régi, nem használt cipőm, az jó lesz, futunk 2 kört a tömb körül, aztán jó lesz.... 100 méterenként megállunk levegőért kapkodva, de nagynehezen megcsináljuk, mert azt mondta a doki. A szervezet sokkot kap, Úr Isten, dolgoznom kell, meg kell mozgatni ezt a túlsúlyt. Másnap izomláz és térdfájás... Ez mekkora hülyeség, szisszensz fel, majd ismét a sarokba dobod a cipőt és inkább nem mész el az orvoshoz, mert sem a magas koleszterin, sem a magas cukor nem fáj.... Épp ezért alattomos dolog.

Ha nem szeretnél az előbb említett helyzetbe kerülni, akkor tedd meg a következő lépéseket és sikerrel fogsz járni.

 1) Határozd el magad! Elindulni valóban nehéz egy megfoghatatlan célért. Éppen ezért pontosan írd le, hogy honnan indulsz. Mérd meg magad. A mell-, derék-, és csípőbőséged a felkar kerületét. A dokival vagy egy személyi edzővel beszéljétek meg, mi lenne az ideális méreted. De ne azért csináld, mert ők megmondták. Saját magad miatt tedd meg! 

2) Nagy túlsúly esetén óvatosan kell elindulni. Futni kifejezetten ártalmas. Sem a térdnek, sem a csípőnek nem tesz jót. A séta megint a jolly joker. Lassú tempóban, nyugodtan. Hétről-hétre, hónapról-hónapra lehet növelni az intenzitást. Ezáltal megszerzel egy alap állóképességet. Még nem fogsz felfutni a 10. emeletre egy levegővel, de egyre több mindenhez egyre kevesebb energia kell majd. 

3) Ha már kellően fittnek érzed magad, jöhet egy kis súlyzós edzés. Itt se 20-30 kilóval kezdj, hanem 5 kg-al. Érdemes személyi edzőhöz elmenni 2-3 alkalommal, aki összeállít neked egy edzéstervet, megmutatja, hogyan csináld szabályosan a gyakorlatokat. 2-3 havonta elkészít neked a fejlődésed üteméhez mérten a következő edzéstervet. 

4) Ne dőlj be különböző fogyasztószereknek, divatos diétáknak. Könnyebb utat ígérnek, de fennáll a jojó effektus veszélye, így akár még több kiló plusz is feljöhet rád hosszú távon. 

"Sajnos" ez az út csak akkor lehet eredményes, valóban hasznos a számodra, ha minden egyes lement centiért megdolgozol. Tudom, elég szigorúnak és unalmasnak hangzik, de nincs könnyebb út. Hangzatos igértek vannak persze, de hosszú távon csak a befektetett munka fog megtérülni. 

 

Tudom, hogy képes vagy rá!!! Meg tudod csinálni! Saját magadért teszed, a jövődért. 

Persze attól függ, milyen öregkort képzeltél el magadnak. Bár a túlsúly okozta "mellékhatások" már a 30-as éveid közepén, de inkább a 40-50 éveidben is jelentkeznek először. Az meg azért elég "korai".  Szívpanaszok, romló látás, potencia zavarok, amik már csak gyógyszerrel gyógyíthatók. Nem lenne egyszerűbb megelőzni ezeket??? Tudod, csak egészség legyen, a többit megvesszük... 

 

Ha ismersz a környezetedben olyan embert, akinek ez a cikk hasznos lehet, oszd meg vele is! 

Végzettségeim:
KJF Idegenforgalom és szálloda szak
Fitness Company: aerobik sportedző
végzettséget igazoló dokumentumok
Rendelkezem:
OKJ-s vizsgával (aerobik sportedző)
Szakmai felelősségbiztosítással
Pilates oktatói végzettséggel