R. Král Éva

Hogyan lehetsz Te is büszke főnix? 3+1 tipp ahhoz, hogy felállj a padlóról

Az élet folyton változik és hullámzik. Egyszer jobban vagyunk, máskor rosszabbul. Van, hogy akár egy napon belül is megéljük a mennyet és a poklot is. 

 

Távolról nézve a hullámzó nap is egyenesnek látszik, csak akkor tudatosul bennünk, hogy valóban hullámzik, amikor jobban ráfókuszálunk. 

 

 

Megtörténik néha az is, hogy olyan nagy pofont kapunk az élettől, a sorstól, hogy padlóra küldd minket. Ez lehet bármi! Egy baleset, mint például az én két évvel ezelőtti térdszalag szakadásom. Ennek persze vannak előjelei, amikor még csak kóstolgat minket az élet és pofozgat, hogy “figyi, nem jó irányba mész”. ( Amikor 2018 év elején 3 hónapig minden bajom volt, folyton betegeskedtem. Már akkor is megfordult a fejemben, hogy abbahagyom a hivatásomat, de akkor még az edzettkéim felém tanúsított hűsége és szeretete a pályán maradásra ösztönzött.)    

 Ezeket az apró jeleket vagy meglátjuk/halljuk/megfogadjuk, vagy tudomást sem veszünk róla és robogunk a végzetünk felé, futunk bele az őrült nagy pofonba, ami aztán végérvényesen és könyörtelenül arra kényszerít, hogy szembenézzünk a helyzetünkkel.

 

Innen nehezebb felállni már, mint akkor, amikor csak kis jeleket kapsz. Nekem 1 évembe került, amíg regenerálódtam, mind testileg, mind lelkileg. Újabb 1 év telt el addig, amíg valóban megtaláltam magam. Amíg azt nem éreztem, hogy végre az utamon vagyok. Eltéríthetetlenül és két lábbal a földön állva, célokkal teletűzdelve, tudatosan felépítve! 

 

 

Hogyan tudod eléri, hogy felállj a padlóról és elindítsd életed következő szakaszát? 

 

Íme 3 +1 tipp hozzá:

 

 

  1. Tudatosítsd magadban, hogy a padlón vagy! 

 

Igen, tudom, ez nehéz. Mint ahogy az alkoholistának vagy a drogfüggőnek is a problémával való szembenézés a legnehezebb. Vedd észre, hogy rosszul vagy! Vedd észre, hogy kiütöttek! Itt a padlón most lehet pihenni egy picit. Ér dühöngeni, ér sírni, ér sajnálni magad és ér úgy érezni, hogy sosem fogsz tudni felállni innen. Tudom, hogy fáj! Engedd, hogy elöntsenek az érzelmek! Éld meg őket! Tudatosítsd, hogy most épp miért vagy dühös, kire vagy mire haragszol, miért vagy szomorú, mit vesztettél. Éld meg a gyász összes fázisát! Amíg nem tudod az addigi életedet vagy élethelyzetedet elgyászolni, legyen szó válásról, valakinek az elvesztéséről, a munkahelyed elvesztéséről, az adott baleset feldolgozásáról, addig nem fogsz tudni továbblépni! Nem szégyen segítséget kérni ilyenkor! Tudom, hogy erős vagy egyedül is megoldod, de egy szakemberrel sokkal gyorsabban ki tudod ventilálni az érzelmeidet, jobban meg tudod őket élni és biztosabban a helyükre kerülnek. 

 

         

 

 

             2. Rázd meg magad! 

 

 

Amint a tudatosítás és a gyász folyamata véget ért, helyükre kerültek a gondolataid, az érzelmeid, már TE fogsz magadtól megnyílni. Újra érezni fogod magadban az erőt. Fellép egy egészséges kíváncsiság. Olyan leszel, mint egy kis csiga, aki kukucskál, a házából, de amint veszélyt észlel, visszahúzódik, de aztán újra hajtja a belső vágy, hogy kitekintsen, mi történik a nagyvilágban. Egyre hosszabb és hosszabb ideig van kint, már nem ijed meg minden kis nesztől. Bátran áll ki maga mellett és magáért. Ebben a fázisban már visszatér az életerőd, a motivációd.  Használd ki ezt az időszakot! Rázd meg magad! Kaptál egy második (vagy sokadik) esélyt az élettől, hogy jobbá tedd a sorsodat! Használd ki, élj vele! 

  

             3.  Célok kitűzése

 

 

Ha volt valami, amit tanultál az összeomlásodból, akkor építsd be most az életedbe. Legyenek nagy céljaid! A céljaid legyen kellően nagyok, hogy motiváljanak, de ne legyen hihetetlen, amit már akkor, amikor kimondtál, te magad sem hitted el. Ne legyenek túl könnyűek sem, mert ha egy karnyújtásnyira vannak csak, akkor nem fogsz megmozdulni értük.

A nagy célokat bontsd kisebb célokra! A  kis célokat havi, heti és napi célokra. Azaz naponta mit kell ahhoz tenned, hogy eljuss a köztes célokig. 

Építs be az életedbe jutalmazási rendszert. Ha elérsz egy célt, dicsérd meg magad és add át magadnak a jutalmad. Ez lehet egy óra énidő, egy új toll magadnak, egy finom kávé, egy óra mozgás, bármi ami jutalom és úgy érzed, hogy dolgoztál, volt eredménye, ügyes voltál és ezért megérdemelsz valami kis jutalmat. 

 

 

 

           +1) Szeresd magad! 

 

Szereted a párodat, a gyerekeidet, a szüleidet, a barátaiidat. Magadat szereted? Úgy, ahogy vagy? Miért fontos ez? Mert minden belőled indul ki! Ha szereted magad, akkor be is tudod fogadni mások szeretetét. Ha szereted magad, akkor másoknak is tudsz adni szeretetet. Ha szereted magad, jobb emberré válsz! Szeretetteljesebbé.  Nem csak a saját, de a környezeted napjait is szebbé tudod varázsolni! Nagyon nehéz dolog szeretni magunkat. Sokkal egyszerűbb szidni. “Milyen hülye voltam, mekkora ökör vagyok! “ Így beszélsz magadhoz, ha valami rosszat tettél vagy elbaltáztál valamit. De ha valamit jól csinálsz, vajon megölelgeted-e magadat és megdicséred? Megszeretgeted magadat néha, csak úgy, mit ahogy random megöleled a gyereked vagy a párod? Pedig milyen fontos lenne! Gyakorold! 

 

 

 

 

A Főnix programommal, mindössze 3 hónap alatt fel tudod építeni magadat a hamvaiba halt főnixtől az arany színben popázó, viruló, szárnyaló főnixig! 

 

Gyere és csatlakozz a programhoz! Bővebb információt itt találsz! 

 

 

 




ÍRJ ÜZENETET