R. Král Éva

Hogyan érd el, hogy az ilyen típusú tartalmakra pozitívan reagáljanak a munkavállalóid!

Vicces mém vagy keserű valóság? 

 

Nézőpont kérdése. Aki bármikor is érezte már rosszul magát bármilyen okból is a munkahelyén, az teljesen átérzi a mondanivalóját.

 fotó forrása: Ráhel a rengetegben Facebook oldal

Anyáink és Apáink olyan rendszerben nőttek fel, amilyenben. Mindenkinek dolgoznia kellett, hiszen akinek nem volt munkája, azt megbüntették, mint notórius munkakerülőt. 

Ott még nem igazán volt arra lehetőség, hogy felmondjon az ember lánya vagy fia, be kellett menni, ha fújt a gyár, ha tetszett, ha nem. Volt egy adott munka, egy adott sablon, ami mentén dolgoztak, mindenhol nagyjából ugyanaz volt. 

Manapság, a 21. században, már szerencsére olyan munkahelyi körülményeket teremtünk, amilyeneket szeretnénk. A variációknak csak a csillagos ég lehet a határa. Lehet pihenősarok, játszószoba, csocsó-asztal, meg lehet teremteni a hibrid munkavégzés lehetőségét, vagy adhatunk örök élet plusz 1 napra home office-t. De mitsem ér ez, ha a munkahelyen a kollégák nem érzik jól magukat, mert: 

  • nem látnak fejlődési lehetőséget 
  • nem érzik azt, hogy megbíznak bennük
  • túl szabályozott a munkakör, vagy nincsennek egyértelmű szabályok lefektetve
  • kivételezés van
  • az egyik vagy több társuk megmérgezi a munkahelyi légkört

 

Ez csak néhány olyan indok, amiért kényelmetlenül kezdi érezni magát a munkavállaló, romlik a teljesítménye, motiválatlan lesz és az ilyen, vagy ehhez hasonló bejegyzések alá kommentálja a véleményét:

 

 

 

Íme néhány tipp, hogyan előzheted meg, hogy kialakuljon a rossz légkör és elinduljon egy vagy akár több kollégád is a morális lejtőn, aminek a vége a munkahely, de lehet, hogy az egész pálya elhagyása lesz?

 

  • Legyél proaktív - figyeld a jeleket. 

Tudom, hogy nehéz odafigyelni minden kollégádra. Tudom, hogy neked egészen más dolgod van, mint a lelkük, érzelmi állapotuk, hangulatok folyamatosan figyelemmel kisérése. Ha te ebben nem tudsz aktívan közreműködni, bízz meg a cégen belül egy embert vagy egy külsős személyt, például coach-ot, akinek az lesz a feladata, hogy rendelkezésükre áll, ha bármivel is elakadnának. Hidd el, a munkavállalóid nagyon hálásak lesznek neked, ha megteremted ezt a lehetőséget. Ha pedig helyesen van felvezetne nekik, akkor pedig élni is fognak a lehetőséggel! 

 

  • Érezzék, hogy fontosak a cég életében! 

Ha folyamatosan az a kommunikáció feléjük, hogy bármikor pótolhatóak, akkor e szerint is fognak viselkedni. Ez manapság már nem arra sarkalja az embereket, hogy jobban teljesítenek. Kontraproduktív ez a szemlélet. Biztosítsd őket sűrűn arról, hogy számítasz rájuk, számít a munkájuk! 

 

  • Adj teret nekik

Legyen meg a szabad döntési terük! Ezzel azt üzened nekik, hogy bízol bennük és egyben azt is, hogy a döntésének súlya van. Felelősek a munkájukért. Persze ez nem mindenkinél működik. Valakit kifejezetten fusztrál, ha döntenie kell, stesszt jelent számára, de az, aki döntésképes, annak add meg a lehetőséget! Ismerd őket, legyél proaktív! (Lsd 1. pont)

 

  • Teremtsd meg a fejlődés lehetőségét

Lásd meg bennük, amit ők még nem látnak magukban, de bennük van! Hagyd, hogy fejlődjenek, ha szeretnének, hogy megmutathassák, mi is lakozik bennük igazán!  

 

 

 

 

Emberekkel foglalkozni nem egyszerű feladat! Lásd meg a munkavállaló mögött az embert, figyeld, járj nyitott szemmel, és te magad is légy' nyitott az újdonságokra! 

 

Ha úgy érzed, hogy ezt egyedül nem tudod vagy nem akarod megoldani mindenki problémáját, de szeretnéd, ha egy jól működő, ütőképes csapatod lenne, akik váll-vállvetve viszik előre egymást és a céget is, keress bizalommal, egyeztessünk időpontot! 

 

Szeretnék veled dolgozni! 




ÍRJ ÜZENETET