R. Král Éva-Life coach

Employer branding - Hogyan segíthet egy life coach abban, hogy egy cég vonzóbb legyen a munkavállalóknak?

A munkaerőpiaci helyzet megváltozott. Már nem a munkavállalók hadakoznak egy -egy jól fizető munkáért, neves munkáltatóért, hanem a munkaadóknak kell megküzdeniük egy-egy jó emberért és azért, hogy ez az ember ne csak váltani akarjon, de ott is akarjon maradni hosszú távon is. 

 

Amikor én 2011-ben egy jónevű, 5 csillagos szállodában dolgoztam rendezvényszervezőként a belvárosban Budapesten, úgy éreztem, hogy hiába hajtok, mint a güzö, hiába alszok a szállodában egy rendezvény miatt, hiába én vezényeltem le hibátlanul az EU-s elnökségünk, szállodánkat érintő rendezvényeit, egy negatív vendégvélemény elég volt ahhoz, hogy szóbeli, írásbeli figyelmeztetést kapjak. Egyáltalán nem éreztem, hogy megbecsülve lennék, kiállnának mellettem, sőt, amikor már azt éreztem, hogy nem bírom tovább, elég volt, bementem az Igazgató Úrhoz és azt mondta, nyugodtan mondjak fel, 10 másik jelentkező vár a helyemre. 

 

 

Jelentkezés a Life coaching a business-ben Demo Day-re.  

 

 

Fel is mondtam és egy teljesen más iparágban folytattam tovább, fitness edző lettem. 

 

Azt ma már kevéssé mondhatják el a cégek magukról, hogy sorban állnak a képzettebbnél képzettebb alkamazott-jelöltek az ajtajuk előtt, csak arra várva, hogy náluk dolgozhassanak. A kedvezőtlen gazdasági, morális környezet miatt ugyanis azok, akik jól képzettek, nyelveket beszélnek, önállóak, java részt külföldre mentek dolgozni és ott is maradtak. 

 

Ezt tetézi, hogy a gazdaság felpörgésével egyidejűleg rengeteg új munkahely létesült, ami a maradék "észt" maximálisan felszippantotta. 

 

Ha mostanában a cég számára értékes embereket szeretnénk felvenni, többet kell nyújtani, mint mindenki más. Vonzóvá kell tenni a céget, hogy a leendő munkavállaló csapot-papot hátrahagyva a mi cégünknél akarjon dolgozni. 

Beért a Z és az Y generáció is, akiknek már eleve más munkastílusa, munkamorálja van, nehezebben motiválhatók és könnyen váltanak. Ahhoz, hogy megtartsuk őket, már kevés a magas fizetés. Magas fizetést bárhol kaphatnak. Itt jön a képbe az employer branding. 

 

Az employer branding, vagy magyarul munkavállalói brand építése, arról szól, hogy nem csak kifele mutatjuk, hogy milyen jó cég és jó munkaadó vagyunk, hanem főképp arról, hogy belülről felépítünk egy olyan közeget, ami nem csak arra támaszkodik, hogy gyere hozzánk dolgozni, hanem leginkább arra, hogy maradj is nálunk, hiszen megbecsülünk, fontos a véleményed és számítunk rád. Egy rossz marketing startégiánál már csak sok negatív munkavállalói vélemény a rosszabb. Az internet világában ugyanis nem marad titokban semmi. Internetes fórumok, közösségi felületek, portálok, akarva-akaratlanul is hírdető táblái egy-egy cégnek. Manapság már nem csak a munkaadók figyelik a jelölt közösségi média megjelenéseit, de a munkavállalók is alaposan utánajárnak az adott cégnek. Fórumokba lépnek be, hogy tájékozódjanak a szimpatikusnak tűnő vállalat után. Ha pedig ezeken a felületeken sok-sok negatív hangvételű bejegyzést talál, azonnal dönt és nem a pozitív irányba. 

 

 

 

 

Hogyan segíthet egy life coach abban, hogy erősítse a munkaadói image-et? 

 

 

1) A life coach segít feltárni a munkavállaló valós igényeit, belső motivációját. A life coach, mint az adott cég "embere" képes és van ideje arra, hogy valóban a kollégák fele forduljon, meghallgassa őket, figyeljen rájuk. Mivel ez a személy egy külsős személy,  sokkal jobban meg tudnak nyílni a munkavállalók neki, hiszen nem biztos, hogy egy belsős embernek szívesen elmondja az aktuális elakadásait, gyengeségeit, nehézségeit az ember, hiszen azzal az információval vissza is lehet élni cégen belül, hiszen pl. a hr-es is alkalmazott, tehát lehet utasítani, hogy mondjon el mindent. 

 

2) A life coach segíthet csapatot is építeni. Hiszen nincs is jobb, mint csoportos coaching alkalmával a team-en belül segítjük, támogatjuk egymást. 

 

3) Gondolj csak bele! Ha a cégen belül segítesz az alkalmazottnak, figyelsz rá, tovább tudod lendítani az elakadásain egy life coach segítségével, mit fog írni, mondani rólad, mint cégről, ha megkérdezik tőle, hogy milyen nálad dolgozni? " Itt figyelnek rám, nem csak egy pótolható hangya vagyok. Volt egy problémám, amin segítettek átjutni és most újra azt érzem, hogy képes vagyok a maximumot nyújtni! "

 

4) Munkaadóként miért foglalkozzak az alkalmazottam lelki világával, elakadásaival? A mostani nehéz, folyton változó bizonytalan világban az emberek is elbizonytalanodnak. Ez kihat nem csak a magánéletükre, de a munkahelyi teljesítményükre is! Mert minden, mindenre kihat, hiszen emberek vagyunk, nem gépek. Sokkal nagyobb arányban mondanak fel egy munkahelyen, mint, hogy elváljanak a feleségüktől/férjüktől, pedig ez sem ritka már manapság. Mert érzik, hogy valami nem jó, hogy változtatni kell. Lehet, hogy meg tudod tartani a legjobb embereiedet azáltal, hogy a life coach segítségével feltárja magában a kolléga, hogy igen, változtatnom kell, de nem biztos, hogy a munkahelyemet. Lehet, hogy a hozzállásomat. Vagy az életnek egy más területét. 

 

5) Egy olyan ember, aki érzi a törődést, aki látja, hogy megbecsülik, foglalkoznak vele, sokkal-sokkal hűségesebb és motiváltabb, jobban teljesít, mint azon társai akik nem érzik ezt. 

 

 

Te hogy látod a céged? Emberközpontú vagy teljesítményorientált? Szerinted a kettő tényleg különválasztható? Szerinted nem lehet valaki teljesítményorientált, ha egyben emberközpontú is? Melyik a gazdaságosabb? Egy embert megszerezni, betanítani, invesztálni bele majd 3 hónap múlva, amikor már termelni is tudna felmond és kezdődhet minden előlről, vagy a meglévő embereidbe invesztálni, akik már bejáratottak, rutinosak, termelnek is, hogy jobban érezzék magukat? Neked merre billen a mérleg nyelve? Te milyen céget szeretnél vezetni? Milyen cégben szeretnél dolgozni? Jó hangulatban, motivált kollégákkal vagy egy depresszív, lehúzó, stagnáló környezetben, ahol sokan a túlélésért küzdenek, folyton panaszkodnak? 

 

 

Ha szeretnél többet tudni a módszereimről, arról, hogyan képzelem el a life coachingot a businessben, gyere el 2020. Szept. 16-án 9:00-kor és 12:00-kor  kezdődő demo day-emre, ahol megmutatom, milyen eszközökkel, technikákkal dolgozom. 

 

Jelentkezés a Life coaching a business-ben Demo Day-re. 

 




ÍRJ ÜZENETET


Elérhetőségek

Email: info@evakral.hu
Telefon: +36 20 569 81 23

Foglalj időpontot: itt

Facebook: rkraleva

Instagram: r.kral.eva

LinkedIn: Raboczki-Král Éva