Egy nap - 10.000 lépés az egészségért

Kedves SportosMami!

 

Kinek hogy indul a napja? Felkelsz, elrendezed a családod, munkába mész, vagy a picivel otthon maradsz. Autózol vagy gyalogolsz. Lépcsőzöl vagy liftezel.

Mert nem mindegy, hogy milyen döntéseket hozol. Saját magad miatt. 

Amerikai ( nem, nem angol ;)) tudósok megállapították, hogy napi 10.000 lépés megtételével már nagyon sokat teszünk egészségünk megörzéséért. Csökken a kettes tipusú diabétesz és a szív és érrendszeri betegségek kockázata. 

Napi 10.000 lépés az körülbelül 8 km séta. 

Könnyen meglehet ez a szám, ha nem autóval, hanem mondjuk gyalog mész munkába. Vagy a lift helyett a lépcsőt használod. 

De ha már elmész egy csoportos órára megspórolhatod magadnak az időt és mehetsz kocsival a munkahelyedre. :)

Hétfőn ugyanis vittem a táncos órámra egy lépésszámlálót amit megnéztem az óra végén. Lazán megvolt az 5700 körüli lépésszám. Mivel egész nap rajtam volt a, többek között lépésszámláló kütyü, ezért mondhatom, a táncos óra nélkül ez a lépésszàm 3 óra alatt jött össze. Délután 3-kor értem el a 10.000 lépésszámot. Este 22:00-kor, amikor levettem a karkötőt 13394 lépésszámot mutatott. 

Nem csináltam mást, mint a babuccal sétáltunk egyet a levegőn, bevásároltam, közben ő szokás szerint aludt. Elvégeztem a napi teendőimet, főztem, rohangáltam a gyerek után, azaz különösebb erőfeszítést nem is tettem azért, hogy meglegyen az a bűvös 10.000 lépés. 

Nem kellett hozzá különösebb felszerelés, izületkímélő, kényelmes, na nem gyors, nem égettem vele sok kalóriát ( 13.000 lépéssel összesen 2200-at) de mindennek van pro és kontra oldala. 

Mert a láb mindig kéznél van, csak tudni kell dönteni. :)

 

Szép napot! :)

Végzettségeim:
KJF Idegenforgalom és szálloda szak
Fitness Company: aerobik sportedző
végzettséget igazoló dokumentumok
Rendelkezem:
OKJ-s vizsgával (aerobik sportedző)
Szakmai felelősségbiztosítással
Pilates oktatói végzettséggel