Leendő kismamák nagy sportágválasztója

hírek

A legoptimálisabb, ha fél-egy évvel a tervezett várandósság előtt elkezdesz mozogni. Miért is fontos az, hogy felkészítsd a tested, fizikailag, arra, hogy kihordjon egy babát? 

Elsö és talán az egyik legfontosabb szempont az, hogy egy edzett, sportos, tónusos izmokkal (direkt nem használtam az izmos szót, mert nem az a lényeg, hogy kockás legyen a hasad, és domborodjon a bicepszed, hanem, az, hogy legyenek rendszeresen karbantartott, megerősített izmaid) rendelkező szervezet sokkal jobban fogja bírni a megterhelést. 

Milyen megterhelésről beszélek? 

1. trimeszter

Ebben az időszakban még nem látszik rajtad semmi, ám belül tombolnak a hormonok, folyamatos fáradtság gyötör, a szerencsésebbek csak émelyegnek, a kevéssé szerencsések egész nap kergetik VUK-ot, a kisrókát. 

Ekkor tudatosul benned, hogy már nem te irányítasz, te csak "alárendelt" vagy. Mindent azért teszel, tudatosan és tudat alatt, ösztönösen, hogy a kis élet fejlődjön. A tested átprogramozza magát.

2. trimeszter

Elkezd növekedni a pocak, a mell. Kezded érezni a hátad, a lábaid, néha vannak pörgős pillanataid már, de még van, hogy 14 óra alvás is kevés

3. trimeszter

A legnemesebb testrészed már csak a tükörből látod, eludni szeretnél ugyan, de már a pocaktól nem nagyon tudsz, a hasad annyira előre húz, hogy a nem győzöd hátból kompenzálni, ezért állandósul a hátfájás. 

 

Persze a szerencsésebbek ezekből mitsem éreznek, de a szerencsére alapozni 9 hónapot? 

A várandósságra való felkészülés olyan, mint amikor az élsportoló a versenyre készül. Több sávos. Van az alapozó szakasz, ahol általánosan készül. Erő és állóképességet fejlesztő gyakorlatsorokat csinál, majd jönnek a saját sportágára specializásódott gyakorlatok. 

Mi most, az alapozásnál tartunk. Az lenne a legideálisabb, ha erő és állóképesség fejlesztő gyakorlatokat is tudnál végezni, azaz felkészítsd a szív és érrendszeredet, illetve az izmaidat is a majdani fokozottabb igénybevételre. 

 


Végzettségeim:
KJF Idegenforgalom és szálloda szak
Fitness Company: aerobik sportedző
végzettséget igazoló dokumentumok
Rendelkezem:
OKJ-s vizsgával (aerobik sportedző)
Szakmai felelősségbiztosítással
Pilates oktatói végzettséggel