A kar izmai I. - Bicepsz és tricepsz

Kedves SportosMami! 

 

Amikor átalakítottam némileg a kommunikációmat, megkérdeztem tőletek, hogy mit szerettek jobban, a videókat, vagy a mélyebb tartalmú, alapozó írásaimat és világossá vált számomra, hogy azért kíváncsiak vagytok arra is, hogy mit és miért, de legfőképpen mivel csinálunk, azaz hogy épp' melyik izmunkkal dolgozunk, ezért azt találtam ki, hogy...

... hogy minden héten kiválasztok egy-egy izomcsoportot és kivesézzük, először, hogy mely izmokkal dolgozunk, azaz, kapsz egy kis anatómiát, persze nem szárazon, hanem a saját kis szavaimmal elmondva, majd lesz róla egy rövid videó, egy hosszabb 10-15 perces edzés, kifejezetten az adott izomcsoportra, illetve egy nyújtó videó, ez is izomspecifikusan. Remélem, hogy tetszeni fog nektek!

 

Szívesen várom a kommenteket, akár itt a blog végén, akár a Facebook oldalamon, hogy mennyire nyerte el nektek például ez a bejegyzés a tetszésetek. 

 

De kezdjük is el. 

 

1) Kétfejű karhajlító izom, azaz a bicepsz

 

Ha a bicepsz kerül szóba, mindenkinek eszébe jutnak az izmos pasik, akik a behajított kézzel a bicepszüket puszilgatját, igaz? :-) 

Az bicepsz, leánykori nevén, kétfejű karhajlító izom, funkcióját tekintve:

  • A kart könyökben hajítja
  • Kart a vállizületben hajlítja

2) Három fejű karfeszítő izom, azaz a tricepsz

A bicepsz elől van, a tricepsz pedig hátul, ha nagyon konyha nyelven szeretném megfogalmazni a két izom elhelyezkedését. :P Ha a tricepsz edzését elhanyagoljuk, akkor lesz integető izmunk. 

A ticepsz, funkcióját tekintve

  • Alkart a könyök izületben feszíti 
  • Rögzített váll esetén, a kart hátra húzza. 

Mi lányok, sajnos nagyon elhanyagoljuk a felső testünk edzését. Ahogy a pasik jó része sajnos csak felső testre edz ( Szerintem murisan nézek ki, az izmos felsőtestükkel és a pipaszár lábaikkal...), addig mi lányok inkább csak a lábunkra, meg a hasunkra. 

A kar és a törzs izmaival elég mostohán bánunk, pedig éppúgy fontosak, mint a szép, formás popsi, vagy a hosszú, izmos comb. 

Hamarosan hozom a videókat is, amit majd a Youtube csatornámon láthatsz. Ha van kedved, iratkozz fel, le ne maradj az ingyenes edzésvideókról! 

 

Remélem, hogy hasznosnak találtad a cikkem. Ha igen, oszd meg barátaiddal is, hogy ők se maradjanak ki a jóból! 

Szép napot! 

Éva

Végzettségeim:
KJF Idegenforgalom és szálloda szak
Fitness Company: aerobik sportedző
végzettséget igazoló dokumentumok
Rendelkezem:
OKJ-s vizsgával (aerobik sportedző)
Szakmai felelősségbiztosítással
Pilates oktatói végzettséggel