A jó edző 3 ismérve

Kedves SportosMamik!

 

Ha elhatároztad, hogy mostantól szervezett keretek között, rendszeresen fogsz mozogni, akkor elôször is gratulálok az elhatározásodhoz, másod sorban kis segítséget adok ahhoz, hogy hogyan válaszd ki az edződ, szakmai szempontból.

A mostani bejegyzésem apropóját egy nagyon kedves edző ismerősöm minap közzétett írása ihlette. Elment ugyanis egy neves fővárosi edzőterem egyik órájára, úgyszolván akasztani a hóhért, a két ünnep közötti edzésmentes időszakban. Amit ott tapasztalt nem volt túl pozitív.

Gondolom te is jártál már úgy, hogy elmentél egy órára, de valahogy nem érezted jól magad. Nem tudtad megfogalmazni, de nem mentél el többet arra az órára. 

 

Ha jártál már így, kérlek ne add fel egy óra után! Próbálj ki több edzőt, akár ugyanabban a műfajban is, mert minden edző és minden edzői stílus más és más. 

A szimpátia is nagyon fontos, de íme 3 szakmai érv a jó edző mellett:

1) Rendelkezik OKJ-s sportoktatói vagy Testnevelési egyetemi végzettséggel illetve az àltala tartott óratípus licence-vel. 

2) Alkalmazza a tanultakat

  • Jól átmozgató mozgásforma specifikus bemelegítés az óra elején
  • 5-8 perc nyújtás az óra végén
  • törekszik az izületvédelemre

3) Figyel a helyes gyakorlatvégrehajtásra

     Azaz elmondja, hogyan végezd helyesen a gyakorlatot, és lehetőségeihez mérten javít is ( bár ez egy 30 fős óránál nehezen kivitelezhető, de legalább elmondja, hogy helyes.

Vannak nagyon jó edzők, akikhez érdemes járni, mert általuk fejlődsz úgy testileg, mind lelkileg!

 

Kívánom, hogy találd meg ezeket az edzőket! Légy' ebben is tudatos! 

 

Végzettségeim:
KJF Idegenforgalom és szálloda szak
Fitness Company: aerobik sportedző
végzettséget igazoló dokumentumok
Rendelkezem:
OKJ-s vizsgával (aerobik sportedző)
Szakmai felelősségbiztosítással
Pilates oktatói végzettséggel