5+1 ok, miért jó, ha testileg is felkészülsz a várandósságra

Kedves SportosMami! 

 

A várandósság egy csodálatos dolog egy nő életében. Számomra az maga volt a csoda, ahogy napról-napra, hétről-hétre nőtt a pocakom. Azonban, ha nem vagy felkészülve kellő képpen a várandósságra, nem biztos, hogy minden percét ki tudod élvezni. Mert bizony az első 12 héten a hormonok csataterén találod magad hirtelen, majd az utolsó 12 hétben már alig várod, hogy kibújon, mert már mindened fáj.

Persze vannak olyan kivételesen szerencsés emberek, akiknek mindez meg se kottyan. Vagy nem is biztos, hogy szerencsések. Lehet, hogy csak úgy tűnik, hogy szerencsések, mert csak azt látod, hogy meg se kottyan neki a nagy has. Sportol, és kiegyensúlyozott mellette. Emlékeztek még a Chontel Duncan-re, akitől hangos volt a sajtó 1 hónapja, mert a 36. héten még kockás volt a hasa? Én többé-kevésbbé végigkisértem az utolsó 3 hetét az Instagramon. Még a 37-38. héten is edzett, edzés tartott. A 39. héten született meg a kisfia, egészségesen, 3 kiló feletti súllyal. 

A várandósság nagyon megterheli a női szervezetet. Amellett, hogy csodálatos, hogy képesek vagyunk egy kis életet nevelgetni a testünkben, nagyon megterheli a szervezetet. 

Hiszem és vallom, hogy erre a terhelésre fel lehet sporttal készíteni a testünket. Mert mi is tulajonképpen a várandósság, ha nagyon leegyszerűsítem? Kökemény izommunka! Tartod a hátad, tartod a hasad. Dolgoznak a tartó izmaid, a lábadnak jelentős súlytöbbletet kell vinnie, a szívednek pedig másfélszer annyi vért kell keringetnie, mint normál esetben. 

Erre pedig rá lehet gyúrni! Szó szerint!

Ha már esetleg ízlelgetitek a párotokkal a szót, hogy családalapítás, kezdj neki az edzésnek. A rendszeres edzésnek. Az a legideálisabb, ha egy évvel a fogantatás előtt már elkezded! Akkor már késő lesz észbe kapni, ha "Úr Isten, terhes vagyok, nem szeretnék sokat hízni a 9 hónap alatt, és gyorsan elkezdek valamit sportolni", mert akkor már késő. Ha az áldott állapot előtt soha, semmit se sportoltál, vagy csak hébe-hóba, akkor már  csak a szülés utáni regenerációs időszak után kezdhetsz el mozogni. 

 

Nézzük sorba, miért jó, ha edzett testtel insdulsz neki a pocaklakós időszakra: 

1) Hormonok játéka

Az első időszakban még nem veszel észre semmit, csak azt, hogy folyton rosszul vagy. Persze ez lehet alkat kérdése is, de ha már az edzésekkel felkészítetted a tested a folyamatos terhelésre, ha az edződ jobban és jobban tágította a telejítőképességed határait, akkor lehet, hogy ezt a hormon dömpinget is jobban fogod viselni

2) Az egyre növekvő has

Ahogy nő a baba, úgy egyre jobban dolgozik a hasizmod is. Megelőzheted a szétnyíló hasizmot, a hasizmod regenerációja is gyorsabban fog menni, ha eleve erős, edzett izmokkal vágsz neki a nagy kalandnak

3) A súlypontod előre tolódik

Ahogy egyre nagyobb a baba, úgy egyre jobban kompenzálja a test az előre tolódott súlypontot és nem másból, mint hátból. Ha megerősíted a mélyen fekvő hátizmaidat, kevesebb lesz az esélye a hátfályásnak is! 

4) A szülés nem sétagalopp

A szülés egy igen komoly izommunka. Ha edzettek a mély izmaid, ha megtanultad, hogyan tágítsd a határaid, akár le is rövidítheted a vajúdás időszakát, nagyon sokat tudsz segíteni a babádnak is, kevéssé fogsz/fogtok elfáradni, amivel akár megelőzheted az orvosi beavatkozásokat is.

5) A regeneráció

Az izmok emlékeznek. Bár 6 hétig nem végezhetsz semmilyen izommunkát, utána szép fokozatosan visszatérhetsz a sportoláshoz. Az izmaid sokkal hamarabb tudnak regenerálódni, ha már egyszer volt neki tónusa. 

 

+1

A sport átalakítja a saját magadról alkotott képet. Elhiszed és tudod, hogy sokkal többre vagy képes, mint azt valaha is gondoltad volna! Kitartasz. mert tudod, hogy utána meg lesz a jutalmad. Ebben az esetben nem egy-két centivel vékonyabb derék, vagy egy szálkás váll, hanem egy csodálatos kis élet! 

 

Nagyon jó felkészülést kívánok életed legszebb időszakára! 

 

Ha tetszett a cikk, kérlek, hogy oszd meg barátnőiddel is és motiváld őket is a mozgásra! 

 

Éva

 

 

 

 

Végzettségeim:
KJF Idegenforgalom és szálloda szak
Fitness Company: aerobik sportedző
végzettséget igazoló dokumentumok
Rendelkezem:
OKJ-s vizsgával (aerobik sportedző)
Szakmai felelősségbiztosítással
Pilates oktatói végzettséggel