10 rossz szokás, ami lelassítja, vagy megakadályozza a fogyást

Kedves Sportosmami! 

 
Készítettem egy felmérést, melynek az egyik eredményét látod most. A válaszadók 60%-a írta, hogy azért követi a Sportosmami oldalt, mert többek között, fogyni szeretne. Ezért most ünnepélyesen bejelentem, hogy útjára indítom a fogyással kapcsolatos cikksorozatomat, melyet minden csütörtökön az esti órákban meg is találsz a blogbejegyzések között.
 
Ma 10 rossz szokást veszek górcső alá, mely megakadályozza vagy lelassítja a fogyást! Némelyiket te is el szoktad követni? Jó, ha odafigyelsz rá, hogy ne tedd! Tudod?! Szemem a célon!  ;)
 
1) Ne telefonozz evés közben! 
 
Ha eszel ne telefonozz, tévézz, játsz, mert így nagyobb mennyiségű ételt viszel be a szervezetedbe, mintha nem vonná el semmi a figyelmed. Ilyenkor hajlamosak vagyunk túlenni magunkat!
 
2) Figyelj oda az üres kalóriákra!
 
Mi az üres kalória? Amit megeszel, de  az nem tartalmaz a szervezet számára hasznosítható "üzemanyagot" azaz vitamint, ásványi anyagot, nyomelemet, csak kalóriát. Ilyenek például a finomított lisztből készült péksütemények. Gondolkozz előre, és ha tudod, hogy holnap nem lesz időd enni csak az autóban, készíts magad sütötte kenyérből szendvicset! 10 perc alatt összerakod, megkel és már sütheted is. Ilyen pofon egyszerű. A receptet itt találod.
 
3) Összekevered az éhség érzetet a szomjúság érzettel
 
Van ilyen, bármilyen hihetetlen. Néha úgy érzed, hogy éhes vagy, pedig a szervezetnek folyadékra van szüksége. Szóval, mielőtt enni kezdenél, igyál meg előtte egy pohár vizet. Ez azért is jó, mert a víz eltelít, tehát kevesebbet fogsz enni. ;)
 
 
4) Rejtett kalóriák
 
Cukros üdítőket iszol? Ízesített vizet? Cukros teát? Tudtad, hogy mennyi cukor van bennük?
Műzlit szeletet eszel? Joghurtot iszol?

Hát ennyi:

kép forrása:dívány.hu

kép forrása: Táfelspicc

Igyál inkább vizet, vagy főzött, üres teát. Ha a vizet unod, tegyél bele citromot vagy lime-ot.
 
5) "Naponta csak egyszer eszem, mégis hízok"

Ez egy elég nagy tévhit, amit jó lenne elfelejtenünk. Ha csak egyszer eszel egy nap, azt üzened a szervezetednek, hogy nincs mit enni, ezért mindent, amit akkor beviszel a szervezetbe elraktàroz. Ezt majd a későbbi blogbejegyzésbe részletesen is kifejtem. Tehát a lehetôségeidhez mérten próbàlj meg ÖTSZÖR enni egy nap.
 
6) A kisördög nem alszik

Ne vonj meg drasztikusan semmit se magadtól. Az agy úgy működik, hogyha azt mondom, ne gondolj a rózsaszín elefántra, máris megjelenik előtted. Tehát például ha azt mondom, hogy nem ehetsz csokit, akkor rögtön arra fogsz vágyni, de mondhatnám a nápolyit, vagy bármi mást, ha pedig hosszú idő után engedélyezed magadnak, akkor nem állsz meg egy kockánál, rögtön felfalod az egész táblát. Nos, volt értelme?

7) Nagy tányérból eszünk

Anyukánk mindig azt tanította, hogy együk meg ami a tányérunkon van és mi jó gyerek módjára meg is tesszük, mindig. Ha nagy tányért használsz, nagy adagot fogsz enni, ha kisebbet, az adag is kisebb lesz. ;-)

8) Mozgás nélkül akarsz fogyni

A rendszeres, heti 3X1 óra testmozgás és az egészséges, tudatos táplálkozás kombinációjával lehet fogyást elérni. Örök igazság, hogy mozogj többet, mint amennyit megeszel és fogyni fogsz.

9) Jutalom evés, bánat evés

Eszel ha öröm ér, eszel, ha bánatos vagy? Az evésnek valóban van endorfin termelő hatása, így az egyik legkönnyebb örömforrás lehet. Próbálj meg találni más jutalmazási módot. Jutalmazd magad egy órával, amit csak magadra fordítasz. Olvasol, zenét hallgatsz, mozogsz, keresztrejtvényt fejtesz. A testmozgás hihetetlen jó gondűző. Míg a lépésekre figyelsz, vagy súlyt emelsz, nincs időd gondolkodni a problémán. :-)

10) Megveszel "mindent", ami szem magasságban van a polcon

Légy' tudatos vásárló. Merj egy kis időt fordítani arra, hogy összehasonlítod a termékek összetételét, vitamin vagy ásványi anyag tartalmát. Nem azt mondtam, hogy vedd meg a drágábbat, mert az ár nem mindig tükrözi a minőséget. Fontosabb az ár/érték arány!


Remélem, hogy a fent említett pontokat figyelembe véve és a mindennapokba átültetve új lendületet vehet a fogyásod!

Ha hasznosnak tartottad a bejegyzést, kérlek, hogy oszd meg másokkal is!


Szép napot!



Eldöntötted, hogy szeretnél lefogyni, de nem tudod, hol is kezd? Itt kaphatsz egy kis motivációt
 

 

Végzettségeim:
KJF Idegenforgalom és szálloda szak
Fitness Company: aerobik sportedző
végzettséget igazoló dokumentumok
Rendelkezem:
OKJ-s vizsgával (aerobik sportedző)
Szakmai felelősségbiztosítással
Pilates oktatói végzettséggel